Medische fysiotherapie in Huissen: een mooie combi

Medische Trainings Therapie (M.T.T.) is een vorm van medische fysiotherapie waarbij u in een sportcentrum in Huissen uw kracht, conditie en stabiliteit traint. Deze trainingen worden begeleid door een deskundige fysiotherapeut. M.T.T. kan als fysiotherapeutische behandeling ingezet worden om u te helpen van uw klachten af te komen en uw leefstijl te verbeteren. U kunt dan denken aan klachten zoals:

• Langdurige rugpijn, maar ook pijn bij overbelasting en na een ongeval of een sportblessure.

• Het in stand houden of verbeteren van de conditie van spier- en gewrichtsfuncties, zoals van de schouder.

• Ziektes zoals COPD.

• Revalidatie, waarbij fysiotherapie ook een heel belangrijke rol speelt.

• Pijnklachten bij bijvoorbeeld reumatische aandoeningen, artrose en osteoporose.

• Algemene conditieverbetering.

Om dagelijks goed te kunnen functioneren is het belangrijk dat er een evenwicht is tussen wat u moet doen en wat u ook daadwerkelijk aankunt. Dit noemen we een balans tussen belasting en belastbaarheid. Bij revalidatie na een medische ingreep of een ongeval is het bij fysiotherapie heel belangrijk rekening te houden met deze balans.

Hoe gaat medische fysiotherapie na bijvoorbeeld revalidatie in zijn werk?

Voordat u daadwerkelijk begint, krijgt u eerst een persoonlijk gesprek. Dit gesprek is bedoeld om een beeld te krijgen van uw conditie en omstandigheden. Dan wordt ook de bloeddruk en hartslag gemeten. Vervolgens testen we uw kracht en conditie. Alle informatie die we van u krijgen tijdens dit gesprek en de testen registreren we in ons computerprogramma. Zo kunnen wij een persoonlijk en op maat gemaakt behandelplan voor u samenstellen. De trainingen worden door ons gegeven in groepsverband in de trainingsruimte van Optimaal Fysiotraining aan de Van Voorststraat in Huissen. De meerwaarde van het werken in groepsverband ligt in het lotgenotencontact. Door revalidatie fysiotherapie van Fysiopunt Huissen kunnen lichamelijke klachten verminderen.

Ontvang ook na medische fysiotherapie in Huissen intensieve begeleiding

Als u uw behandeldoelen bereikt heeft, kunt u verder gaan met de trainingen in ons beweegcentrum. Dit is weliswaar voor eigen rekening, maar in dezelfde trainingsruimte en met hetzelfde trainingsschema. Zo blijft u fit en vitaal. Wilt u meer informatie over fysiotherapie bij revalidatie of op medische basis? Bel dan naar 026-3891066. Een e-mail sturen kan ook, doe dat dan naar info@fysiopunthuissen.nl.